ADAKAH ANDA WANITA YANG BERBAHAGIA ITU ?

Tuesday, March 1, 2011

Kalung Kedua


SEMOGA REZEKI SEDIKIT YANG DAPAT MEMBAHAGIAKAN ANDA, BUKAN REZEKI BANYAK YANG MENYENGSARAKAN ANDA

PUASLAH DENGAN REZEKI YANG DIKURNIAKAN OLEH ALLAH KEPADA ANDA, NESCAYA ANDA AKAN MENJADI MANUSIA YANG PALING BAHAGIA

Apabila Allah menggelarkan keutamaan
Yang tadinya terlipat, diberikanlah kesempatan untuknya
Lisan orang yang dengki untuk berperanan

Umur anda yang dihitungkan adalah umur berisi dengan kebahagiaan, kesenangan, keradhaan, ketenangan, dan kepuasaan. Sedangkan ketika bersikap rakus, tamak, dan merasa gelisah, maka ia bukanlah termasuk sebahagian umur anda yang hakiki, kerana ia telah mengancam kesihatan dan kebahagiaan anda. Maka jagalah keredhaan anda pada Allah, puas dengan pembahagiaan kurnia-Nya, beriman kepada taqdir-Nya, dan bersikap optimis dalam menghadapi masa depan.

Jadilah engkau seperti kupu-kupu, ringan perawakan, indah di pandang, sedikit bergantung pada yang lain, terbang dari satu bunga ke bunga yang lain, dari satu tangkai ke tagkai yang lain dan dari satu taman ke taman yang lain.

Atau jadilah seperti lebah, makan dari yang baik dan mengeluarkan yang baik. Bila hinggap pada ranting, ia tidak mematahkannya, menghisap sari bunga tanpa menyengatnya, mengeluarkan madu tanpa menyegat, terbang dengan membawa kecintaan, dan hinggap dengan membawa kasih-sayang. Ia mempunyai suara dengungan bagaikan berita gembira dan suara desingan bagaikan ungkapan kepuasan, seakan-akan ia bagaikan malaikat yang ada di langit turun ke bumi dari alam yang kekal.

Bekalan

Allah Menyukai Orang-Orang Yang
Suka Bertaubat, Kerana Mereka Kembali
Kepada-Nya dan mengadukan Perihalnya
Kepada-Nya

No comments:

Post a Comment