ADAKAH ANDA WANITA YANG BERBAHAGIA ITU ?

Tuesday, March 1, 2011

Kalung Pertama


HITUNGLAH SEMUA NIKMAT ALLAH YANG TELAH DIKURNIAKAN KEPADA ANDA

BERPEGANG TEGUHLAH PADA APA YANG AKU BERIKAN KEPADAMU DAN JADILAH KAMU TERMASUK ORANG-ORANG YANG BERSYUKUR

Sesungguhnya aku benar-benar berharap kepada Allah
Sehingga dengan kesabaran yang baik
Seakan-akan aku dapat melihat apa saja
Yang telah dilakukan oleh Allah kepadaku

Bila anda tiba di waktu pagi, maka ingatlah bahawa pagi itu telah menyapa beribu-ribu orang yang tidak beruntung, sementara anda sedang berada dalam kenikmatan. Ia menyapa beribu-ribu orang yang kelaparan, sementara anda sendiri kekenyangan. Ia menyapa beribu-ribu orang yang tertawan, sementara anda bebas dan merdeka. Ia menyapa beribu-ribu orang yang tertimpa musibah dan bencana, sementara anda selamat dan berbahagia.

Berapa banyak air mata yang berlinang di pipi seorang wanita, berapa banyak derita di hati seorang ibu, dan berapa keras jeritan di kerongkongan si kecil, sementara kamu tersenyum lega. Maka, pujilah Allah dan ucapkanlah alhamdullillah atas kasih-sayang, perhatian dan kurnia-Nya.

Duduklah anda dengan tenang, lalu berterus-teranglah kepada diri anda sendiri. Ambillah mesin kira atau alat hitung lainnya untuk memperincikan sudah berapa banyak harta, nikmat, kesenangan dan kegembiraan yang telah anda dapatkan. Begitu pula hitunglah kecantikkan, wang anak-anak, naungan, tempat tinggal, tanah air, dan berbagai anugerah lainnya, seperti penerangan, udara, air, makanan, ubat dan sebagainya. Oleh kerana itu, jalanilah hidup ini dengan senang, bahagia dan hati yang terhibur.

Bekalan

Belilah Dengan Wang Anda Doa
Orang-Orang Fakir dan Kecintaan
Orang-Orang Miskin.

No comments:

Post a Comment