ADAKAH ANDA WANITA YANG BERBAHAGIA ITU ?

Tuesday, March 1, 2011

Kalung Kelima


BAHAGI-BAHAGILAH WAKTU ANDA UNTUK MENUNAIKAN BERBAGAI KEWAJIPAN

BERTAWAKKALLAH KEPADA TUHAN YANG MAHA HIDUP KEKAL DAN TIDAK PERNAH MATI

Semoga kesusahan yang menimpa diriku, di baliknya terdapat kemudahan dalam waktu yang dekat.

Raihlah keberuntungan dengan membaca buku yang bermanfaat atau risalah yang baik dari internet atau kaset yang berfaedah, baik dengan cara membaca mahupun mendengarnya. Semaklah bacaan yang merdu dari Kitabullah. Semoga satu ayat saja dapat menggetarkan jiwa anda, masuk ke dalam hati dan menyentuh jiwa anda. Dengan demikian, bila anda bersamanya, akan datang hidayah dan cahaya, dan bersamanya pula akan hilang rasa putus asa, keraguan, kecurigaan dan kekhuartiran yang selama ini ada dalam diri anda.

Pelajarilah tumpukan buku sunnah ( hadith ) dan bacalah perkataan sang kekasih ( Muhammad S.A.W. ) dalam kitab Riyadhus Shalihin, nescaya engkau akan mendapatkan ubat keberhasilan dan ilmu bermanfaat yang akan menjagamu dari keninaan, akan melindungimu dari kebodohan, serta akan menyembuhkan dari segala penyakit.

Sebenarnya ubat anda terdapat dalam wahyu, baik yang berhasil dari Al-Qu’ran mahupun As-Sunnah. Kesenangan anda berada dalam iman; penyejuk hati anda berada dalam solat; keselamatan kalbu anda berada dalam sifat qana’ah anda. Sesungguhnya kecantikkan wajah anda berada dalam senyuman; terpeliharanya kehormatan anda berada dalam hijab; dan ketenangan anda terletak pada zikir.

Bekalan

Hati-Hatilah Terhadap Doa Orang Yang
Dizalimi dan Air Mata Orang Yang
Teraniaya.

No comments:

Post a Comment