ADAKAH ANDA WANITA YANG BERBAHAGIA ITU ?

Sunday, February 13, 2011

Emas Keempat


TIDAKLAH SAMA WANITA YANG MUKMIN DAN WANITA YANG KAFIR

CUKUPLAH ALLAH SEBAGAI PENOLONG KAMI
DAN DIA ADALAH SEBAIK-BAIK PELINDUNG

Tiada suatu kegembiraan pun yang kekal bagimu
Dan tiada suatu kesedihan pun
Dapat mengembalikan kepadamu
Sesuatu yang telah hilang

Sesungguhnya anda dapat berbahagia dengan melihat satu fenomena saja, iaitu keadaan wanita muslimah di negeri-negeri Islam dan keadaan wanita kafir di negeri-negeri kafir. Wanita muslimah di negeri-negeri Islam bebas beriman, berinfaq, berpuasa mendirikan solat, menutup aurat, taat kepada suaminya, takut kepada Tuhannya, baik kepada tetangganya, dan berkasih-sayang terhadap anak-anaknya. Alangkah berbahagianya dia, dan baginya adalah ketenangan, keredhaan, dan pahala yang besar dari-Nya.

Sedangkan wanita di negeri kafir, suka mempamerkan kecantikkan, jahiliyyah, naïf, suka mempamerkan pakaian bagaikan barang yang tidak laku lagi murahan, yang dijajakan di kebanyakkan tempat, tidak bernilai sama sekali, tanpa mempunyai kehormatan, dan tidak mempunyai agama.

Jadi, bandingkanlah antara kedua fenomena dan gambaran tersebut, nescaya anda akan merasakan bahawa anda adalah wanita yang paling bahagia, paling tinggi darjatnya, dan paling terhormat kedudukannya. Alhamdullillah.

Firman Allah S.W.T., maksudnya :

Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang-orang yang beriman. ( Surah Ali-‘Imran : Ayat 139 )

Bekalan
Semua Orang, Baik Yang Memiliki Istana
Mahupun Yang Memiliki Rumah Sederhana,
Pasti Menjalani Kehidupannya, Tetapi
Siapakah Yang Benar-Benar Meraih
Kebahagiaan Dalam Hidup?

No comments:

Post a Comment