ADAKAH ANDA WANITA YANG BERBAHAGIA ITU ?

Monday, February 14, 2011

Emas Kesembilan


ANDA SEDANG BERINTERAKSI DENGAN TUHAN YANG MAHA MULIA LAGI MAHA PEMURAH

SIAPAKAH YANG MEMPERKENANKAN DOA ORANG YANG TERDESAK APABILA BERDOA KEPADANYA

Mudah-mudahan malam-malam ini,
Sesudah perpisahan yang begitu lama,
Akan menghimpun kembali kita di bawah naungan
Tempat-tempat yang kita sukai itu

Berharaplah akan kebaikan dan bergembiralah dengannya setiap waktu, kerana Allah telah mempersiapkan bagi anda pahala yang agung. Dia menyatakan hal itu dalam firman-Nya, maksudnya;

Maka Tuhan mereka memperkenan permohonannya ( dengan berfirman ); “ Sesungguhnya Aku tidak menyiakan-nyiakan amal orang-orang yang beramal di antara kamu, baik lelaki atau perempuan. “ ………… ( Surah Ali-‘Imran: Ayat 195 )

Allah telah berjanji kaum wanita sesuatu yang sama seperti yang dijanjikan-Nya kepada kaum lelaki. Dia memuji wanita sebagaimana memuji lelaki.

Allah S.W.T. berfirman, maksudnya:

Sesungguhnya lelaki dan perempuan yang muslim, lelaki dan perempuan yang mukmin, lelaki dan perempuan yang benar, lelaki dan perempuan yang sabar, lelaki dan perempuan yang bersedekah, lelaki dan perempuan yang berpuasa, lelaki dan perempuan yang memelihara kehormatannya, lelaki dan perempuan yang banyak menyebut (nama) Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar. ( Surah Al-Ahzab : Ayat 35 )

Hal ini menunjukkan bahawa anda adalah pasangan lelaki dan teman sejodoh dengannya dan bahawa pahala anda terpelihara di sisi Allah. Oleh kerana itu, kerjakanlah perbuatan-perbuatan baik di dalam rumah dan masyarakat yang pada akhirnya akan menghantarkan anda untuk meraih redha Allah. Lakukanlah oleh anda contoh yang terbaik; jadilah anda teladan bagi anak-anak umat anda; dan jadilah anda wanita paling ideal yang dihormati oleh mereka.

Pilihlah sebagai teladan dalam hidup anda Asiyah isteri Fir’aun, Maryam, Khadijah, Aisyah, Asma’, dan Fatimah – semoga Allah meredhai mereka semua. Mereka dan orang-orang yang semisal dengan mereka adalah wanita-wanita terbaik dan terpilih, wanita-wanita mukmin yang taat, suka berpuasa, dan rajin menunaikan solat. Mereka redha kepada Allah dan Allah pun redha kepadanya. Berjalanlah di atas jalan hidup mereka dan pelajarilah biografinya, nescaya anda akan menunaikan di sana kebaikan, kedamaian, dan ketenangan.

Bekalan

Hapuslah Air Mata Anak Yatim Agar
Anda Meraih Redha Tuhan Yang Maha
Pemurah dan Menempati Syurga-Nya

No comments:

Post a Comment